דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 דברים שכדאי לדעת כשרוכשים בית חדש ישירות מהקבלן 

מאת    [ 13/01/2010 ]

מילים במאמר: 1294   [ נצפה 3794 פעמים ]

ראשית, מפני שהמחירים לרוב נמוכים יותר מאלה של דירות יד-שנייה, ושנית, תוכלו לרוב לשנות את המפרט הפנימי של הדירה ולהתאימו לצרכים שלכם.

 

עם זאת, רכישת דירה חדשה בשלב זה עשויה להרתיע, וישנן שאלות שעשויות לצוץ, לדוגמה:

  • מה קורה אם חברת הבנייה תפשוט את הרגל?
  • האם החברה תסיים את הבנייה בזמן?
  • האם הדירה תיבנה כפי שהובטח?
  • האם יהיו עלויות חבויות?

 

10 דברים שחשוב לדעת


    •  
    1. התוכניות שאתם רואים אינן בהכרח התוכניות הסופיות. התוכניות הסופיות עשויות להשתנות, וכל מדידה או גודל המופיעים בתוכניות המוצגות לכם, כאשר אתם מבקרים במשרדי החברה או באתר הבנייה, עשויים גם הם להשתנות. התוכניות המחייבות את חברת הבנייה הן התוכניות שנוספות כנספח להסכם הרכישה ושני הצדדים חתומים עליהן.

 


    •  
    1. ברגע שבחרתם דירה וסיכמתם על מחיר, נציג החברה ינסה להחתים אתכם על טופס הרשמה, ולדרוש מכם דמי הרשמה.  ברגע שתחתמו על הטופס, תהיה החברה מחויבת לשמור לכם את הדירה, ואסור לה למכור אותה לאף אחד אחר. בקשו מעורך הדין שלכם לבדוק את הטופס לפני שאתם חותמים עליו, כדי לוודא שכל תשלום שתשלמו יוחזר לכם, אם תחליטו לבסוף שלא לקנות. לטפסים האלה יש לרוב תאריך יעד לחתימת הסכם מכירה פורמאלי.

 


    •  
    1. אחרי שתחתמו על טופס הרשמה, על החברה לתת לכם עותקים של חוזה הנדל"ן שלכם, אותם תביאו לעורך הדין שלכם. עורך הדין שלכם יקרא את החוזה, ועשוי לערוך שינויים בתוכן. יש בשלב זה לרוב מקום לנהל משא ומתן, למרות שאלה חוזים סטנדרטים לכל פרויקט בנייה. חשוב לשמור על האינטרסים שלכם.

 


    •  
    1. יש מספר חוקים המגבילים את מכירתן של דירות חדשות על ידי חברות הבנייה. החוקים האלה מגנים על כספו של הרוכש, הן שומרות על איכות הבנייה ושולטות בתוכן של היבטים מסוימים בהסכמי המכירה.

 


    •  
    1. החוק קובע שיש להגן על כספו של הרוכש. יש שלוש דרכים לעשות זאת:
      • חברת הבנייה יכולה לבטח את הכסף בפוליסת ביטוח
      • התשלומים יכולים להיעשות בהתאם להתקדמות הבנייה
      • הרוכש יכול לקבל ערבות בנקאית על סכום הכסף ששולם

 

ערבות בנקאית היא השיטה הנפוצה ביותר להגנה פיננסית.

ערבות בנקאית פועלת כך: מימון הפרויקט מתקבל מבנק, שמנפיק ערבות בנקאית לרוכש. הכסף ששולם על ידי הרוכש מופקד בחשבון מיוחד על שם חברת הבנייה. הבנק מתיר שחלק מהכסף יינתן לחברת הבנייה בשלבי הפרויקט שנקבעו מראש, ככל שחברת הבנייה מסיימת את מחויבויותיה, על פי אישורו של מהנדס מטעם הבנק. בתמורה לערבות של הבנק, הוא משעבד אליו את כל הפרויקט. השעבוד מוסר כשהבנייה הסתיימה והזכויות על הדירה נרשמות על שם הרוכש. כדי להגן על הרוכשים, הערבות הבנקאית נותרת בעינה עד שהרישום הסתיים.

 


    •  
    1. שני מסמכים, התוכניות ומפרט הדירה שאותה אתם רוכשים, מחוברים להסכם הקניה כנספחים, ושני הצדדים בעסקה חתומים עליהם. התוכניות מראות תרשים של הדירה, עם המימדים האמיתיים של החדרים, מיקום החלונות והדלתות וכו'. המפרט מתאר את החומרים מהם בנויה הדירה, כולל מספר השקעים החשמליים בחדר, החומר ממנו בנויים ארונות המטבח, סוג הכיורים והאמבטיות ועוד. אם הדירה כוללת גינה או גג, עליהם להיות מצוינים בתוכניות ובמפרט. החוק קובע שעל החברה לספק את הדירה שתוארה בתוכניות ובמפרט, ושעל החברה לפצות את הרוכש אם היא אינה עושה זאת.

 


    •  
    1. החברה אחראית לספק מוצר ללא פגמים. אם ישנם פגמים בבנייה, החברה אחראית לתקן אותם. לפני שתקבלו את הדירה, תהיה לכם הזדמנות לראות את הדירה עם נציג חברת הבנייה. יחד תכתבו פרוטוקול מסירה, המפרט כל פגם שגם אדם לא מוסמך יכול להבחין בו. שימו לב שהחברה לא מחויבת לתקן כל פגם שאדם לא מוסמך הבחין בו, אך אינו מפורט בפרוטוקול המסירה. משום כך, יהיה נבון מצדכם לבקש ממהנדס בניין מוסמך להצטרף לפגישה הזאת, כדי שיצביע על כל פגם, גם פגמים שאתם עצמכם לא הבחנתם בהם. לעתים קרובות, חברת הבנייה תתקן כל ליקוי מיידית ואתם תתבקשו לאשר פרוטוקול שני, המציין את הנושאים שטופלו. לעתים ישנן בעיות נסתרות, שלא ניתן להבחין בהן בשלב זה (כמו רטיבות, בה ניתן להבחין רק בחורף, אחרי הגשם). חברת הבנייה מחויבת לתקן גם פגמים אלה. החוק בישראל מעניק תקופות אחריות על פריטים שונים בדירה.

 


    •  
    1. כשרוכשים דירה על הנייר, הרוכש מתבקש לרוב לשלם את ההוצאות המשפטיות של חברת הבנייה. הסכום לרוב נע בין 1.5% ל-2% ממחיר הדירה, פלוס מע"מ (16.5% משכר הטרחה). כדאי לציין שלעתים סכומים אלה מחושבים לתוך מחיר הרכישה. בסיום הבנייה, הרוכש משלם עבור חיבור הדירה למים, גז וחשמל. אם תבחרו לשדרג כל אחד מאלה, תצטרכו לקחת את ההוצאות האלה בחשבון.

 


    •  
    1. לרוב בנייה של פרויקט מסתיימת לפני רישום הבעלות על הנכס. עורך הדין של החברה אחראי לרישום הפרויקט, בניין הדירות והדירה המסוימת ברישום המקרקעין. הרישום נעשה לאחר שהרשויות הרלוונטיות סקרו ומיפו את הקרקע, הוצא צו בית משפט, ותוכניות ארכיטקטוניות תויקו ברישום המקרקעין. לעתים קרובות התהליך הזה אורך שנים רבות. בינתיים, הזכויות של הרוכש נרשמות ברישום זמני אצל חברת הבנייה או עורך הדין שלה, ועד שנעשה הרישום הזמני, הערבות הבנקאית נשמרת.

 


    •  
    1. אחרי שהבנייה והפרוטוקול הסתיימו, הרוכש יכול ליטול חזקה על הדירה. מנקודה זו ואילך, כל החשבונות השוטפים, כמו חשמל, מים וארנונה, משולמים על ידי הקונה.

 

© 2006-2008 ניקול לוין – כל הזכויות שמורות

ניקול לוין משרד עורכי דין הנו משרד המתמחה בעסקאות נדל"ן מגוונות תוך התמקדות באזור מודיעין בית שמש ירושלים ויישובי הסביבה. המשרד מתמחה גם במתן שירות לאוכלוסייה האנגלוסכסית בחו"ל ונותן את שירותיו גם בשפה האנגלית. http://www.levinlawoffices.co.il/hebrew.shtml>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב